Wednesday, December 06, 2006



Här är ett annat nylle i olja, samma som det tacky lilla photoshopsverket från början av alla mina inlägg. Nu minns jag inte...antingen gjorde jag den 2005 eller så i våras någon gång. Jag daterar ju & namnger inget som sagt, utan dom blir gjorde när de blir & så får det va bra :P

Men ÄNTLIGEN så har jag plåtat av det & langat upp det, tog sin tid hehe. Och som observanta skådar så ja då, det glittrar finfint på tavlan...hade en burk guldspray med en skvätt kvar så...why not?! Blir rätt snyggt eftersom det skimmrar lite olika beroende på hur ljuset faller på den

6 Comments:

Blogger Rollx said...

Trevligt att kika på ett nytt alster, du gjort. Alltid roligt att se vad andra pysslar med.

Tänkte på hur lång tid det kan ta att färdigställa en tavla.

Vissa tavlor man målat, har tagit lång tid att slutföra. Man kan hoppa hejvilt mellan olika dukar. Det är bra att låta en bild "mogna" ett tag, man kan studera den, och justera till den som man hade tänkt sig. Processen pågår tills man är någorlunda nöjd.

4:56 PM  
Blogger RedAngel said...

*L* Tackar. Och du...varför kommer man inte in på din sida för då så kan jag få spana på dina saker!

Hmm...i mitt fall så går det rätt snabbt egentligen, får en idé och i princip blir tavlorna klara på någon timme typ, endast om det e ngn speciell pryl så kan det ta lite längre.

Men det beror nog på om man bygger upp ngt eller har en idé, för vissa kan hålla på i månader tills de e nöjda...så gjorde farmor & farfar...jag e mer pang på *S*, men de hade gått massa konstnärliga utbildningar & sådant, jag e självlärd & har inte det tålamodet I guess!

1:31 PM  
Blogger Rollx said...

Jaa jag skaaa :). Nä jag har inte engagerat mig i min sida. Jag skyller det på min egen lathet. Dock har jag fixat lite bilder som jag skall sätta upp. Kommer snart :).

Vissa tavlor kan gå jättesnabbt. Men en del kan somsagt ta ett tag. Kanske beror det på vilken slags människa man är ?. Jag tillhör tuvärr den självkritiska, och aldrig nöjd typen.

2:43 PM  
Blogger RedAngel said...

Din latmask *S*!

Jag tror mest det beror på hur man är, jag är gasen i botten med tavlor NÄR jag väl påbörjar dem, annars blir de mest liggandes bara...har en tavla som legat i snart 5 år utan att jag avslutat den hehe...snarare gjort andra & funderat vidare. Den kommer nog aldrig bli "klar" fast den är det...men bara jag som har dåliga kunskaper i måla snöklädda berg på bättre sätt & hon som skulle få den för 5 år sen tycker att den e snygg & klar hahaha...aaah man e ju lätt störd, så hon får väl den i julklapp nu så är det överstökat!

Vad målar du för stuff då? Är du självlärd eller gått massa utbildningar?

4:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag har målat över ett flertal dukar, när jag märkt att det händer ingenting med motivet. Eller att jag är grovt missnöjd med resultatet. Bort bort bort !.

Huvudsaken att hon är nöjd. Även fast man själv inte är nöjd. Ja det kan vara ett problem att man kan bli för självkritisk. Resultatet blir att man aldrig blir färdig.

Du skall få se vad jag målar. Skall ta mig i kragen och lägga upp något under mellandagarna.

Har gått 3 år på konstskola (estetisk utb på folkhögsskola). Det borde du testa på, om du inte gjort det. Väldigt roliga och originella människor på dessa skolor.

God jul Redangel.

2:35 AM  
Blogger RedAngel said...

*L*...Ja, det e väl det som e problemet ibland. Nopp, jag har aldrig gått en endaste utbildning & jag har svårt att tänka mig att jag skulle trivas med allt det där lärarledda, jag hatade bildlektionerna i skolan *S*...så mnja jag e lite anti. Kan tänka mig att folket e galet!
De har ngt i sthlm där man får måla som man själv vill, men kan få hjälp med vissa detaljer & sånt, det tror jag mer på. Känns mer som det ger ngt?! Men va vet jag :P
God Jul & gott nytt på dig med, ska bli kul & glo på dina alster sen!

12:21 PM  

Post a Comment

<< Home